'04
Superbrands 2004
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'05
Superbrands 2005
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'06
Coolbrands 2006
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'07
Superbrands 2007
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'08
Superbrands 2008
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'09
Superbrands 2009
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'10
Superbrands 2010
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'11
Superbrands 2011
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'12
Superbrands 2012
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'13
Superbrands 2013
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'14
Superbrands 2014
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'15
Superbrands 2015
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'16
Superbrands 2016
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'17
Superbrands 2017
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'18
Superbrands 2018
bizottság, díjazottak, könyv, gála
'19
Superbrands 2019
bizottság, díjazottak, könyv, gála

Kiválasztás

Kiválasztás

A közel 90 országban működő Superbrands Programnak szigorú nemzetközi előírásai vannak, minden országban egy független szakértői bizottság határozza meg, hogy mely márkák érdemesek a Superbrands/Business Superbrands cím viselésére. A szakértők a márkákat a következő elv alapján értékelik a Superbrands esetén:

"Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkákhoz kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyet a fogyasztók elismernek és elvárnak."

A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, márkastratégiáját.

A Superbrands lista alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (Szabadalmi Hivatal) valamennyi iparjogvédelmi oltalmi formára kiterjedő e-kutatási adatbázisa, míg a Business Superbrands lista a Bisnode csoport által létrehozott Bisnode Rating kockázatossági mutatószám, illetve az éves árbevétel alapján vizsgált és szűrt közel 4000 vállalatot tartalmazó listából, valamint az iparági szövetségek, szakmai szervezetek által tett ajánlások figyelembevételével alakul ki. A lista a Bizottsági tagok ajánlásaival, online kutatással és egyéb adatgyűjtéssel egészül ki.

A márkák előszűrésen esnek át, mielőtt a Bizottság szavaz róluk. Az előszűrésnél a lehető legtöbb nyilvános és egyéb kutatások során szerzett információ kerül felhasználásra, mint a GFK ismertség, kedveltség kutatása, a márkák honlapja, közösségi média aktivitása, a márkákról megjelenő pozitív, negatív hírek, illetve a márkák mögött álló vállalatok Bisnode-rating mutatószáma. A Bisnode Rating mutatószám a hivatalos források (NAV, cégbíróság, stb) adatai mellett beépíti a vállalatra vonatkozó pénzügyi információkat úgy, mint mérlegadatok, eredmény-kimutatás, trendek, továbbá a cég vagy szervezet fizetési fegyelmét, demográfiai adatait, tevékenységét, méretét, tulajdonosait. A módszertan, ötvözve ország specifikus jellemzőkkel, magyar trendekkel olyan cégminősítést biztosít, ami egyedülálló előrejelző képességű a magyar piacon. Az előszűrés azt a célt szolgálja, hogy a Superbrands Szakértői Bizottságnak a legjobb márkákról kelljen dönteniük, hogy kik nyerik el az adott évben a Superbrands díjat. A végső döntést ők hozzák meg, az előszűrés eredménye nem számít bele a végső értékelésbe. 

A Superbrands és Business Superbrands díjakra pályázni nem lehet, a független bizottság a kutatási folyamat során felállított listában szereplő márkákat értékeli.