​Romani Design: misszióból fashion brand

A roma identitás és a magyar identitás fúziója teremti meg azt a belső egyensúlyt, harmóniát, ami értékkel bíró társadalmi üzenet hordozására hivatott.

A Romani Design alapcélja változatlan a 2010-es indulás óta: a romák sikeres társadalmi integrációját hivatott segíteni létrejöttével és működésével. Az alapító Varga Erika szerint egy valódi befogadó közeget kell generálni az eredmények eléréséhez. A Romani Designt ezzel a céllal, ezzel a kifejezett misszióval hozta létre. Már a kezdetekkor kiderült az a potenciál, hogy a Romani alkalmas arra, hogy egy nemzetközileg is sikeresen működő fashion branddé válhasson.

A Romani Design ruhái azt a tudatosan gondolkodó nőt és férfit szólítják meg, aki sikeres önmegvalósító. Aki mintaértékű életvezetésével, karrierjével olyan értékeket közvetít, melyek támogatják a multikulturalitást. Aki tudja, hogy a színek hozzáadnak világunkhoz, aki önmaga kiteljesítésén dolgozik, aki hatással akar lenni környezetére, aki kulturálisan gazdag közös világunkat építi. A Romani ruhái és kiegészítői által választási lehetőséget biztosít mindazoknak, akik az élet ünneplését, a szeretet fontosságát stílusos öltözködésükkel is hirdetik.

Folyamatosan fejlesztik termékvonalukat, és az egyedi megkeresésekre is kreatívan reagálnak. Így a termékskála elég gazdag, a női és férfi viseletek mellett megrendelésre gyermekruhákat is készítenek, illetve nagyon széles kiegészítőik választéka: divatékszereik mellett táskáik is részei a kollekciónak. Ebben Varga Erika húga, Varga Helena jeleskedik, aki teljesen egyedi mintájú kézműves táskákat készít. Nagyon sok olyan alapanyagot dolgoznak fel, amelyek egyáltalán nem kaphatóak kereskedelmi csatornákon keresztül, maguk gyűjtik őket. A közösségen belül gyűjtenek nagyon régi, sok esetben akár 50–60 éves kasmír alapanyagokat, amelyeket gyakran restaurálnak, és fölhasználnak egy-egy ruha vagy kiegészítő gyártásához. A kiegészítőknél sok esetben használnak valódi hernyóselymeket, kasmírokat, bőrt, minőségi alapanyagokat.

Augusztusban részt vesznek a Sziget Fesztivál Art Zone programjában, a Sziget teljes ideje alatt láthatóak lesznek. Különböző divat-, és interaktív workshopokkal várják a szigetlakókat és természetesen Romani Design termékekkel is. Az év második felében pedig több divatbemutatóra is készülnek, folyamatosan megjelennek különböző eseményeken. Bemutatásra kerül majd következő, SS2017, valamint Romani ‘56 Cigány hősei - A ma ikonjai nagykollekciójuk. Novemberben újból részt vesznek a Marie Claire Fashion Days-en, ami egy izgalmas együttműködéssel egészül ki a Marie Claire magazinnal. Ebben az időszakban tervek szerint Kuala Lumpurban és Mumbaiban nagyobb szabású divatbemutatókra és kiállításokra készülnek.

(Termékeiket a FIAN Concept design butikjaiban, a Várban a Fortuna utca 18-ban és az Úri utca 21-23-ban lehet személyesen megnézni és megvásárolni, valamint a Romani Design romani.hu webshopjában, illetve közvetlenül a Romani Design Stúdió rákospalotai helyszínén.)

Varga Erika hisz benne, hogy a Romani segítséget nyújt  abban, hogy újraértelmezzük saját és formáljuk környezetünk identitását, melynek része a roma és a magyar kultúra is. A két kultúra fúziója teremti meg azt a belső egyensúlyt, amelyet öltözködésünkben úgy is meg tudunk mutatni, hogy az társadalmi értékkel bíró vizuális üzenetet is hordozzon. A Romani Design egyszerre áll ki önmagáért és saját közösségéért. Nagyon örül, hogy a roma és nem roma értelmiség és a közvéleményt formáló művészek, előadók soraiban egyre többen vannak, akik ebben velük együtt haladnak az úton, példát mutatva mindannyiunk számára.

X