Branding 2017: A technológiai forradalom és a munkaerőhiány átírja a márkaépítés szabályait

megjelent a Branding 2017 tanulmány a hazai márkaépítési trendekről

Szakértőkből álló csapat összefoglalta a márkaépítés legfontosabb trendjeit és idei kihívásait. A whitepaper a  Superbrands és a Brand Excellence program támogatásával készült.

HOLD ON.jpg

A Branding 2017 kiadvány több hazai esettanulmány és példa segítségével az elmúlt év figyelemre méltó tapasztalatait dolgozza fel. A szakértők a piackutatás, a márkaértékelés, a marketing stratégia, a PR, a design és az online kutatás-elemzés területéről érkeztek.

A dokumentum főbb megállapításai:

  • Egy márkastratégia hosszú távú sikerességének mérhető dimenziója ma már elsősorban a lojalitás és e mögött a fogyasztók erős érzelmi kötődése a márkához.
  • A márka identitásának építése és kommunikációja során a márkák és a márkákat építő szakemberek legfőbb kihívása 2017-ben is a racionális és az emocionális kommunikáció helyes arányának megtalálása.
  • A ma igazás sikeres márkastratégiák olyan történeteket alkotnak, melyek nem csupán válaszokat adnak a fogyasztók szükségleteire, hanem bevonják őket: társadalmilag hasznos tevékenységekben vehetnek részt.
  • A kutatások azt mutatják, hogy transzparens, emberközeli márkakommunikációt várnak a fogyasztók és a munkavállalók is a döntéseik során.
  • A legújabb digitális eszközöknek hála, egyre közvetlenebb kapcsolat alakul ki a cégek és vásárlóik között, így a folyamatos élmény nyújtása és a márka belső és külső értékeinek megjelenítése mindennapi kihívás lett a márkaépítésben.
  • Különösen azért érdekes ez, mert már az ajtóban van a Z generáció, a digitális bennszülöttek korosztálya, akiknek alapvető elvárásai az azonnaliság és a sok személyre szabott gyors és kényelmes megoldás. Az ő gondolkodásuk és igényeik várhatóan meggyorsítják a változásokat mind a külső kommunikáció, mind a belső márkakommunikációban és munkáltatói márka kialakításában.

A Branding 2017 whitepaper a közreműködő szakemberek írásaira és márkaépítésről szóló szakmai vita tapasztalataira épül. A tanulmány és az alapozó írások elérhetők a www.brandbook.hu/branding2017 oldalon.

A Branding 2017 elkészítésében az alábbi szakemberek vettek részt:

Dörnyei Otília - GfK
Fogarasy Tamás - Exalt Interactive
György Gábor - Superbrands, MagyarBrands
Kádár Balázs - Bindermann I The Employer Branding Company
Káli György - Brandbook Magazin, brandbook.hu
Kun Miklós - MediaCom Magyarország
László Géza - Superbrands, MagyarBrands
Oláh Alexandra - Jófogás.hu, Használtautó.hu
Südi Anna - Neticle Technologies 

A Branding 2017 - white paper az alábbi gombra kattintva érhető el:

LETÖLTÉS

 

X